Tijdens de coronapandemie is duidelijk geworden wie er in de frontlinie staan. Zorgverleners, docenten, schoonmakers en vele anderen. Toen veel mensen thuiswerkten, gingen zij de deur uit om voor ons allen te zorgen. Dit zijn de helden van de coronacrisis, de onmisbaren. En zij verdienen respect en waardering. Vind jij dat ook? Teken dan nu de petitie!

Steun de onmisbaren, teken de petitie!

De onmisbare beroepen zijn te vaak beroepen met een laag loon, een hoge werkdruk en veel onzekerheid. Verandering is nodig en wel nu. Klappen is niet langer voldoende. De FNV organiseert zoveel mogelijk steun in het land. Want het is de hoogste tijd om de mensen die Nederland draaiend houden te waarderen, te zorgen dat ze niet weer worden vergeten en te betalen wat ze verdienen. Daar worden wij allemaal beter van!

Met heel Nederland willen wij:

• Minimaal 14 euro per uur minimumloon;
  • Minder werkdruk en minder onzekerheid, zodat we ons werk nóg beter kunnen doen;
  • Een standbeeld voor de onmisbare beroepen, zodat niemand kan vergeten wie ons land overeind houden.

Bouw mee! Elke steunbetuiging draagt een steentje bij. Draag jouw steentje bij en teken nu de petitie.

Ons werk is het waard om voor te strijden

'Terwijl ze in Den Haag ruzie maken met elkaar, werken mijn collega's keihard door. Om ons land schoon te houden. Maar waarom hebben juist de mensen met cruciaal werk vaak zulke bescheiden inkomens, een hoge werkdruk en veel onzekerheid? Dat heeft niets met rechtvaardigheid te maken.

Daarom komen we samen. Schoonmakers en zorgverleners. Afvalophalers en kinderopvangmedewerkers. In steden, in sectoren, in het hele land. Doe je met ons mee? Teken dan nu de petitie!'

Khadija, schoonmaker

Dit moet er gebeuren

• Minimaal 14 euro per uur minimumloon;

Steun jij deze eisen ook? Teken dan nu de petitie!

Sluit je aan bij de Vakbond van de Onmisbaren

'Al jaren zorg ik met hart en ziel voor mijn cliënten. Ook tijdens de coronaperiode. Mijn collega’s en ik zijn er altijd! Maar wie zorgt er eigenlijk voor ons? We moeten samen een vuist maken, zodat alle onmisbaren hun werk met trots kunnen blijven doen.

Doe jij met ons mee? Sluit je dan nu aan bij de Vakbond van de Onmisbaren: de FNV.'

Kitty, zorgverlener

Schrijf je hier in!

:

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.

: